Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Proinet nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-14, 17:19 #71
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Staffanos@Feb 14 2008, 17:43
Synd att man som kund ska behöva få informationen via IDG och inte via Proinet...
Mig veteligen har Kjetil svara i telefon hela dagen. Så det där håller inte heller!

En gissning är att ett nyhetesbrev kommer ut till beröda kunder med info, när man vet. Man vad är viktigast? Att man lägger energi på informera än att lösa problemet?
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 17:23 #72
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Staffanos
Citat:
Originally posted by -JimmyOh@Feb 14 2008, 16:59
Citat:
Ursprungligen postat av Cos
No offence men sluta med ditt jävla skit gnäll, tekniskt sätt så ska inte du har tillgång till dina webhotellskonton överhuvudtaget. Du skulle ha flyttat för länge sen Stop bitching
Hmm... Tack.. eller nåt?


Alla förstår att en Proinet haft otur, och visst har de på olika sätt säkert gjort ett bra jobb med burkarna. Men när kunder mailar och inte får svar på flera dagar, informationen om vad som hänt får vi läsa i IDG , som proinet uppenbarligen har tid att prata med. Så är det inte så konstigt att kunder börjar undra och uttrycka sitt missnöje. Har man dessutom betalat för ett år, är det kanske inte så konstigt att man stannar kvar tiden ut. Tror att många funderar på att flytta sina sidor efter detta. Hade informationen fungerat, kan jag garantera att många kunder hade haft förståelse och stannat kvar....
Men nu är det så här! Jag råkat veta att Kjettil & co har stått i en datahall hela dagen, kontaktväg telefon har fungerat. Dvs det har gått att ringa 08 37 20 60 och så får man ett svar.

Många företag gör tvärtom , dom stänger av telefonera, för dom inte orka svara. Så jag tycker du är lite orättvis i din kritik av Proinet på den här punkten.
klein är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 17:24 #73
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 141
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 141
Citat:
Originally posted by klein@Feb 14 2008, 18:19
Man vad är viktigast? Att man lägger energi på informera än att lösa problemet?
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Att uppdatera driftinfo.net med info samt tidpunkt för infon, borde vara gjort i en handvändning.
MrMike är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 17:29 #74
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Staffanos
Synd att man som kund ska behöva få informationen via IDG och inte via Proinet...
Mig veteligen har Kjetil svara i telefon hela dagen. Så det där håller inte heller
En gissning är att ett nyhetesbrev kommer ut till beröda kunder med info, när man vet. Man vad är viktigast? Att man lägger energi på informera än att lösa problemet?


Svarat i telefon ? Jag som trodde att det mest naturliga för ett Hostingföretag att använda sig av mail ... Men varför har denna tråd blivit ett för och ett emot Proinet ? Mycket osakligt ! Sidan är svart, kunder har fått sidor raderade, vi är många som klagar på dålig information, dessutom mailade proinet i tisdag när det senaste stoppet var, och har inte fått svar än...

Proinet ska i stället tacka oss som verkligen talar om saker som faktiskt kan bli betydligt bättre, allra helst med informationen....

Sedan kan det istället för att svara på tusentals mail, göra som jag gjort...en maillista. .då räcker det med att skriva ett mail
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 17:34 #75
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
theflowmachine theflowmachine är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 99
Citat:
Originally posted by Staffanos@Feb 14 2008, 18:29
Svarat i telefon ? Jag som trodde att det mest naturliga för ett Hostingföretag att använda sig av mail ... Men varför har denna tråd blivit ett för och ett emot Proinet ? Mycket osakligt ! Sidan är svart, kunder har fått sidor raderade, vi är många som klagar på dålig information, dessutom mailade proinet i tisdag när det senaste stoppet var, och har inte fått svar än...
Håller med om det...

Att kunddata försvinner är illa nog. Det vore kul att läsa kommentarerna när datat dyker upp på diverse pastebin-sidor och Flashback.

Läs i övrigt mitt första inlägg under tråden, och Kjettes svar till det. Jag verkligen hoppas att det inte var tack vare mitt inlägg de upptäckte intrånget.

Proinet.se och driftinfo.net var nere, den sidan som Kjette skrev om hade ingen information om serverproblem, inte ens under dagen. Vilken support ska man ringa till kl 4:00 på morgonen?
theflowmachine är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 18:12 #76
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag trodde att Proinet hade lärt sig sedan förra gången att uppdatera driftinfo och hålla sina kunder underrätade. Om det är så att det verkligen inte finns resurser för det så kanske man ska börja se över ett bättre system för att förmedla kritisk information till sina kunder.
htiawe är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 18:19 #77
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Jag har en del av mina webbplatser hos Proinet, följande är min åsikt:

Att hotellet ligger nere ibland, det får man räkna med. Till och med som nu när det verkar ligga nere hela dagen. Man får vad man betalar för helt enkelt och Proinet är onekligen ett lågprishotell.

Att hotellet blir hackat är inte deras fel, vist kan man tycka att de ska ha högre säkerhet, men det är ju samtidigt som att säga att det är ditt fel om du blir skjuten i magen, du kunde ju haft en skottsäker väst på dig. Nej det är hackaren som ska grillas här.

Det jag däremot är väldigt kritisk mot är deras brist på info till berörda kunder. Jag kan förstå att de prioriterar att jobba med servrarna framför att kontakta alla kunder. Däremot tycker jag nog att minimikrav är att driftinfo.net ska uppdateras med ny information minst var 30 min, behöver inte vara mycket, ett par rader åt gången räcker som ger en kortfattad info om hur läget är för närvarande.

Själva syftet med driftinfo.net är väl att kunderna ska kunna hålla sig uppdaterade när något inte är som det ska? Dessutom så skulle väl det spara den massor av tid som de nu i stället får spendera i telefon när olika kunder ringer flera gånger i timmen? Att uppdatera sidan skulle väl ta max 30 sekunder åt gången.
webbteknik är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 18:35 #78
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Är nybörjare på detta...Ni säger "Lågprishotell" Vad kostar ett "dyrt hotell" ?
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 18:45 #79
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
När det hände i höstas så höll jag inte på med min webbplats så mycket, så det tog 2 veckor innan jag upptäckte att den var nere. Inte ett mail från Proinet om att något hänt. När jag själv mailade dem så fick jag svar att det låg en databas-backup på rooten av mitt konto. Fine, det var bara att installera om Drupal och ladda in databas-backupen igen, så var man på banan och jag tänkte inte mycket mer på det.

Nu upplever jag det live och läser denna tråd med allas synpunkter och kan bara konstatera att Proinet har förbrukat allt sitt förtroendekapital (och lite till).

Säger som andra att hackad kan man alltid bli, men att inte lägga 30 sekunder på att informera sina kunder via e-mail, det är riktigt, riktigt korkat. Alla anställda står ju inte i serverhallen och jobbar. Det räcker med ett enda mail i stil med: "Vi har för närvarande driftstörningar, för mer info se driftinfo.net" och ett till litet mail när felet är åtgärdat. Totalt 60 sekunders jobb.

Riktigt tråkigt med tanke på att Kjetil verkar väldigt trevlig och serviceinriktad. Varför lägger han tid på att svara på telefon och MSN istället för att skicka ut info via e-mail?

Helt ofattbart!

Det här är första och sista gången jag klagar på Proinet. Dags att hitta ett seriösare alternativ.
Adam N är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-14, 19:05 #80
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Ja, vad hände med informationen? Detta är ju nästan likadant som i en diktatur kan jag tänka mig. Helt avskärmat. Desto mindre man vet om problemen, desto bättre, eller hur tänker dom må tro? Bara att beklaga...
JimmyOh är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017