Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad är god support?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-10-31, 15:25 #1
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 147
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 147
Jag hyr webbhotellsplats för första gången (har tidigare nyttjat min ISP:s plats). Jag kollade runt och Oderland verkade passa perfekt. Kollade även flera kunder och hörde bara ros - inget ris.

Nu är jag lite undrande vad man egentligen kan förvänta sig av ett seriöst webbhotell. I fredags fann jag att jag inte kunde ladda upp filer via ftp. Vid försök så raderades 8 sidor på min sajt och jag kunde inte återställa dem. Oderlands support svarade några mejl i stilen "Verkar konstigt, försök igen" och mestadels fick jag väldigt knapp information huruvida dom jobbade på ärendet eller inte. Felet var inte löst inom 24 timmar. Efter 36 timmar hade jag inte hört från Oderland på 15 timmar, men då fungerade plötsligt ftp. Har ännu inget hört från dem om vad felet berodde på eller så. Jag skickade även 8 html-filer till dem och bad dem ladda upp dem men det fick jag aldrig något svar på och inga filer laddades upp. Att ringa supporten fungerar inte för mig då jag befinner mig i ett U-land.

Jag skriver inte detta för att gnälla på Oderland (ännu=) utan jag vill först och främst höra vad som är er erfarenhet av webbhotellssupport och få en hum om vad jag kan kräva.
Niclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-31, 16:28 #2
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Vill inte låta taskig men

Citat:
Vid försök så raderades 8 sidor på min sajt och jag kunde inte återställa dem.
låter inte direkt som ett fel en ftpserver kan orsaka. Låter snarare som brist av kunskap från din sida. Hade du inte backup på dem ?

"Verkar konstigt försök igen" lät som en bekräftelse på att ftpn fungerar. Kanske är din klient som krånglar. Svårt att säga när du inte specificerar mer än så. är nog svårt för dem att hjälpa också om du inte specifierar dina problem till dem, vilket jag iofs inte kan bekräfta att du inte gjort men det verkar så :unsure:

Men fungerar inte ftpn på 36 timmar är det ju katastrof om dom inte nämner det.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-10-31, 17:04 #3
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 147
Niclas Niclas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 147
Ursäkta min oklarhet. Jag kunde alltså logga in men jag kunde inte skriva till servern. Däremot raderades just de filer som jag försökte uppdatera. Då jag inte kunde komma åt att ändra något på servern så hade det ju inte hjälpt om jag hade haft backup.

Oderland bekräftade att felet låg hos dem:
"filen etc/passwd innehäll annat id än den centrala passwd filen. Tyvärr är detta inte försöa gången, ärendet är felanmält till cpanel, då detta skapas via kontrollpanelen."

Detta meddelande fick jag 11:49 på lördag men jag hade fortfarande samma problem. Jag mejlade min ftp-logg till dem men inget svar. När jag nattade på lördag kväll fungerade fortfarande inte ftp och jag hade inte hört något mer från Oderland trots att jag sänt två mejl till dem. Söndag morgon fungerade allt normalt. Inget har ändrats från min sida.

Det kanske finns en förklaring till allt detta, men är det inte just det som supporten ska ge mig?
Niclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017