WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24070)

Thomas 2007-10-05 14:39

Se alla affiliate-program hos Tradedoubler.

Fortsättning på Tråden ang Tradedoubler del 1..

Fortsättning på Tråden ang Tradedoubler del 2..

Hej Alla!

Vi har bevakat Webmaster Network under relativt lång tid och ser att det från och till ställs en del frågor rörande våra affiliateprogram, vårt system och o dyl. Jag tänkte därför se vilket intresse det finns bland er att dra igång denna officiella TradeDoubler-tråd där ni kan ställa alla frågor och som vi kontinuerligt kommer att kontrollera och bearbeta. I denna tråd tänkte vi även informera om nya verktyg och tipsa på hur ni kan öka er ersättning. En fördel med detta är även att ni alltid kommer ha en specifik tråd att gå tillbaka till och läsa för att slippa ställa samma fråga två gånger.

Återkom gärna med era åsikter!

Mvh Publisher Teamet
TradeDoubler

pokerstjärna 2007-10-06 00:32

Är det bara jag som har fått min reklam väck från min sida och kan inte logga in på mitt td konto?

Max 2007-10-06 00:52

Jag får det ibland och då fungerar det att ta bort td's cookie. Jag har problemet i både ie och firefox.
Får en dock att undra vad det beror på och om det även händer besökarna ibland...

jonny 2007-10-06 10:17

För mig har photobox banner försvunnit; det ser ut som att annonsören lyckats radera bannern på sin egen server.

pokerstjärna 2007-10-06 11:18

Citat:

Originally posted by Max@Oct 6 2007, 00:52
Jag får det ibland och då fungerar det att ta bort td's cookie. Jag har problemet i både ie och firefox.
Får en dock att undra vad det beror på och om det även händer besökarna ibland...

har provat detta och i tre webläsare men kan fortfarande inte logga in

Reager 2007-10-06 17:04

Citat:

Originally posted by jonny@Oct 6 2007, 10:17
För mig har photobox banner försvunnit; det ser ut som att annonsören lyckats radera bannern på sin egen server.

Fick mail från TD här om dagen.

Citat:


Kära Pixdiscount-affiliate,

Vi vill meddela att Pixdiscount har köpt upp englands ledande nätframkallningsföretag Photobox!

Fredagen den 12 oktober kommer vi att lägga våra nuvarande annonser på is eftersom vi behöver
lite tid att förbereda inför de ändringar som är på gång och vi beklagar därför att vårt program
kommer att vara inaktivt i ca 1-2 veckor. Vi hoppas att ni har förståelse för detta och vill poängtera
att ni efter denna paus kommer att kunna ta del av ett mycket intressantare erbjudande,
riktigt snygga banners och en intressant ersättning samt en ny sajt under namnet Photobox.


jonny 2007-10-06 18:50

Däremot framgår det fortfarande inte vilken webbplats som nekats när man ansökt till ett program. Ska det verkligen vara så svårt att fixa?

clirre 2007-10-10 21:41

Jag skulle tycka att det vore intressant att höra varför Td tycker så illa om sina användare...varför skulle de annars tortera oss stackars webmasters med obegripliga menysystem, korkade navigeringssätt och en otroligt plottrig design.

Att gå in på Td's hemsida är som att tömma torrdasset. Man måste göra det nu och då för att få saker och ting att fungera men man håller andan och försöker tänka på annat, och så fort man är klar så drar man.

Hårda ord, javisst. Men jag vet att detta diskuterats här på WN innan och att ni "känt till problemen" men det har gått ett år och sidan är fortfarande lika horribel.

Hur kan ni göra det bättre? Spana in er konkurrent Affiliator.com, eller Adsense till exempel. Enkelhet är kung!

robertsson 2007-10-10 23:50

Jag tycker ditt inlägg luktar mer torrdass än TD's menyer...

Nyrre1 2007-10-18 16:12

Hejsan! Det står på er hemsida att man får betalt för varje unik besökare. Innebär det att man får en viss summa för varje Unik besökare som besöker ens site? I såfall är det ett mycket bra erbjudande, men har säkert missförstått något hehe. Har ingen vidare erfarenhet av detta.

Tacksam för svar!

2maz 2007-10-18 18:36

Citat:

Det står på er hemsida att man får betalt för varje unik besökare.
Det betyder att du får betalt för varje unik besökare som klickar sig vidare från din sida till aktuellt program. Sedan är det inte alla program som betalar per besökare utan en del betalar istället för varje sale som besökaren sedan gör hos respektive företag.

Hoppas du blev lite klokare av detta.

Danski 2007-10-22 15:35

Hur går det med Lovefilms betalning från 2007-10-03 ?
De brukar sköta sina betalningar och gillar inte att de är nästan tre veckor sena nu...

TradeDoubler 2007-10-22 17:52

Citat:

Originally posted by Danski@Oct 22 2007, 15:35
Hur går det med Lovefilms betalning från 2007-10-03 ?
De brukar sköta sina betalningar och gillar inte att de är nästan tre veckor sena nu...

Angående Lovefilms utbetalning så har den tyvärr blivit försenad.

Vi beklagar att ni fått vänta och vi ska genast undersöka vad det beror på och betala ut ersättningen så fort som möjligt!

Tack för er uppmärksamhet och ert tålamod!

Marcus 2007-11-03 14:36

2 bifogad(e) fil(er)
Är detta med "Request Entity Too Large" ett allmänt problem eller något specifikt för mitt konto? Någon annan som upplever samma problem hos TradeDoubler idag?

Kommer när man försöker få fram
"Drill down
Further drilldown by day 'Day by day'" för en specifik månad under rapporten "Totala transaktioner månadsvis".

Kommer även när man försöker se intäkterna för "Igår" under "Kontoöversikt" på förstasidan.

Max 2007-11-04 20:08

Jag får det då och då, både firefox och ie. för mig har det fungerat att radera td's cookie.

TradeDoubler 2007-11-06 10:32

Snart är det jul igen

Julhandeln har redan börjat och allt fler webbsidor lägger upp julsidor. Vore det inte skönt att köpa julklappar i god tid? Hjälp dina besökare att hitta rätt.

Vi har nu lanserat en julsida som är tillgänglig för alla via TradeDoubler kontot. Där kan ni bland annat använda er av vår färdiga julbutik. På startsidan finns det en liten jul banner, klicka på denna så kan ni läsa mer och ta del av alla erbjudanden.

quickhelp 2007-11-11 18:57

Har nyligen registrerad mig hos TradeDobuler.
Jag såg sedan att det fanns 10 000-tals olika program. Är tanken verkligen att man ska kolla igenom alla dessa?

Samma företag har ju också flera olika annonser, om olika produkter. Kan man inte få en gruppering per företag? Och även sortera efter hur mycket de ger per klick etc.

StefanBergfeldt 2007-11-12 08:17

Allt det du efterfrågar finns där!
Du kan bläddra bland annonsörer per verksamhetsområde, du kan söka annonser som har en viss storlek, du kan sortera dina listor på dels hur mycket du får per click, dels hur stor CTR de har mm. Mycket bra verktyg.
Tänk dock på att det är viktigt att hitta annonser som passar din publik. Bara för att en annonsör har bra statistik i genomsnitt betyder det inte att den passar bra på din sida.

robertsson 2007-11-12 13:40

Är det någon mer som har märkt nått konstigt med TD senaste veckan???

Nånting MÅSTE vara fel!

Våra siffror på TD brukar följa ett ganska jämt mönster med uppgångar i början av veckan och nedgångar i slutet av veckan. Men förra veckan bröts alla mönster och flera rekord slogs. Båda rekordmycket och rekordlite försäljning.

T.ex. gick det från all-time-high till all-time-low på en dag.

Och idag har en resebyrå sålt 10 resor på 45 sekunder och alla med olika cookies. Hur f*n är det möjligt?
Tradedoublers snack om att spårningen inte påverkas av deras serverproblem ger jag inte mycket för.

b_andersson 2007-11-12 14:13

Citat:

Originally posted by robertsson@Nov 12 2007, 13:40

Och idag har en resebyrå sålt 10 resor på 45 sekunder och alla med olika cookies. Hur f*n är det möjligt?
Tradedoublers snack om att spårningen inte påverkas av deras serverproblem ger jag inte mycket för.

Har oxå märkt av det, cookies som är flera veckor gamla men ändå så kommer leadsen in med någon minuts mellanrum. Har även avslut som är med på "översiktsrapport" men inte finns med på "Avslut och leadrapport". Riktigt konstigt.

//Björn

Timofey 2007-11-15 23:53

Vad hände med utbetalningarna från affiliateprogrammet PAF.se, då det stängdes 3-e september?

Timofey 2007-11-16 21:36

Ännu en fråga.
Ett program skriver
"Gällande Sökordspolicy
*** sköter sin sökordsmarknadsföring själva och tillåter INTE att affiliates i programmet budar på sökord för att driva trafik till deras site."

Gäller detta även att man inte får bjuda på relaterade sökord för att driva trafik till sin egen sajt med deras affiliate-länkar?

Timofey 2007-11-17 22:17

Fint att TradeDoubler svarar i en annan tråd, men inte i sin egen.

Conth 2007-11-19 09:33

Tycker att det är en principiellt mycket intressant fråga i tråden: http://www.webmasternetwork.se/f9t25089.html

Är det enligt TD meningen att annonsören och kunden ska se till att lösa sina problem direkt med varandra utan att störa TD?

TradeDoubler 2007-11-20 09:57

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Nov 16 2007, 00:53
Vad hände med utbetalningarna från affiliateprogrammet PAF.se, då det stängdes 3-e september?
Vi håller på att lägga upp en avbetalningsplan med dem och målet är att alla ska få betalt i slutändan. Men detta är inget som vi ännu kan garantera.

Citat:

Ännu en fråga.
Ett program skriver
"Gällande Sökordspolicy
*** sköter sin sökordsmarknadsföring själva och tillåter INTE att affiliates i programmet budar på sökord för att driva trafik till deras site."

Gäller detta även att man inte får bjuda på relaterade sökord för att driva trafik till sin egen sajt med deras affiliate-länkar?

Generellt så får man bjuda på relaterade sökord och driva trafik till sin egen sajt. Men då våra annonsörers keyword policy skiljer sig så kan det finnas undantag. Hör av dig till supporten med vilket program det handlar om så kan vi ta reda på vad som gäller för just det programmet.

Hälsningar,
TradeDoubler

TradeDoubler 2007-11-20 10:00

Citat:

Originally posted by Conth@Nov 19 2007, 10:33
Tycker att det är en principiellt mycket intressant fråga i tråden: http://www.webmasternetwork.se/f9t25089.html

Är det enligt TD meningen att annonsören och kunden ska se till att lösa sina problem direkt med varandra utan att störa TD?

Vi försöker i möjligaste mån att vara den mellanhand mellan publisher och annonsör som ni förväntar er, ibland kan det dock vara lättare för publishern själv att ta kontakt med annonsören. Direkt kontakt med en kund är alltså bara en möjlighet som finns för er om kunden själv önskar detta, och om ärendet är av den karaktären som kräver ett lite snabbare svar. I detta fall krävdes det ett snabbt svar där vi ansåg att kunden kunde ge detta mer ingående och omedelbart.

Ibland händer det även att det uppstår problem som inte TD kan svara för utan att problemet ligger hos kunden. I dessa fall kan det ta lite extra tid innan alla parter som är involverade att lösa detta är på plats. Vi ser till att spårningen fungerar enligt kundens önskemål, och fungerar den inte av någon anledning tar vi snabbt reda på om felet ligger hos oss eller hos kunden och åtgärdar det därefter.

Svaret är alltså att vi i möjligaste mån ska fungera som en mellanhand mellan sajt och kund, men att det ibland kan underlätta och gå snabbare för publishern att själv prata med kunden. Detta är dock något som endast förekommer i några enstaka fall där ärendet kräver en sådan lösning.

Hälsningar,
TradeDoubler

Timofey 2007-11-20 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av TradeDoubler
Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Vad hände med utbetalningarna från affiliateprogrammet PAF.se, då det stängdes 3-e september?

Vi håller på att lägga upp en avbetalningsplan med dem och målet är att alla ska få betalt i slutändan. Men detta är inget som vi ännu kan garantera.

Men detta syns alltså inte under "I rätt utbetalningsperiod men ej betalda fakturor av företaget".
Jag skulle vilja kolla upp hur mycket av ersättningen för det stängda programmet PAF.se som jag inte har fått utbetalt.

TradeDoubler 2007-11-21 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Citat:

Originally posted by -TradeDoubler@Nov 20 2007, 10:57
Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Vad hände med utbetalningarna från affiliateprogrammet PAF.se, då det stängdes 3-e september?

Vi håller på att lägga upp en avbetalningsplan med dem och målet är att alla ska få betalt i slutändan. Men detta är inget som vi ännu kan garantera.


Men detta syns alltså inte under "I rätt utbetalningsperiod men ej betalda fakturor av företaget".
Jag skulle vilja kolla upp hur mycket av ersättningen för det stängda programmet PAF.se som jag inte har fått utbetalt.

Om vi får in alla pengar för PAF’s affiliate program så kommer all ersättning att sättas tillbaka i era konton och statistiken vara fullt synlig. Detta är alltså ingenting som har försvunnit och kommer att redovisas till er om vi får betalt.

alltinggratis: Hör av dig till supporten så ska vi kolla upp om detta är möjligt.

Hälsningar,
TradeDoubler

TradeDoubler 2007-11-21 14:26

Julsnack på Webmaster Network!

Ikväll mellan 18:00 och 20:00 har vi uppesittarkväll på TradeDoubler och finns tillhands för att svara på alla frågor kring julförsäljningen.
Hur kan vi hjälpa dig för att öka dina intäkter under julen?

Kom med förslag och synpunkter för att hjälpa oss att uppfylla era behov.

Hälsningar,
Publisherteamet

TradeDoubler 2007-11-21 18:37

Vi finns här för er skull ikväll! Alla frågor är mer än välkomna!

teddyjohan 2007-11-21 22:12

Lite dålig timing i och med EM-kvalet, men trevligt initiativ! Jag för min del skulle gärna vilja veta lite om ni har något CPL-program? Har försökt bli kund (inte affiliate) hos er flera gånger men av er sida att döma vill ni inte gärna ha mig som kund :)

Timofey 2007-11-21 22:38

Tack för glöggen ikväll!

TradeDoubler 2007-11-26 17:02

Citat:

Originally posted by teddyjohan@Nov 21 2007, 23:12
Lite dålig timing i och med EM-kvalet, men trevligt initiativ! Jag för min del skulle gärna vilja veta lite om ni har något CPL-program? Har försökt bli kund (inte affiliate) hos er flera gånger men av er sida att döma vill ni inte gärna ha mig som kund :)
Flertalet av våra program ger en CPL baserad ersättning. Har du frågor kring de villkor som gäller för att bli annonsör hos oss kontaktar du [email protected]

Hälsningar,
TradeDoubler

TradeDoubler 2007-11-26 17:19

Tänkte bara tipsa om att vi numera har ett nyhetsflöde där du kan prenumerera på programnyheter via RSS. Just nu är det många julnyheter -- passar utmärkt om du vill ta del av den ökade julförsäljningen.

http://tdsupport.se/rss/index.php?_m=news&...w&group=default

Du kan även prenumerera via e-post,
eller läsa våra nyheter direkt från våra julsidor.

Hälsningar,
Jakob

ahman 2007-12-01 22:53

När företag är sena med betalningen av sina fakturor så förmodar jag att TD Tar ut påminnelseavgift och ränta på det försenade beloppet.
Varför får vi affiliates inte ta del av dom pengarna??? Det innebär ju en försening för oss också! Tacksam för svar!

TradeDoubler 2007-12-04 16:29

Citat:

Originally posted by ahman@Dec 1 2007, 23:53
När företag är sena med betalningen av sina fakturor så förmodar jag att TD Tar ut påminnelseavgift och ränta på det försenade beloppet.
Varför får vi affiliates inte ta del av dom pengarna??? Det innebär ju en försening för oss också! Tacksam för svar!

Vi arbetar på att förbättra våra rutiner när det gäller sena betalningar från våra annonsörer. Detta är tyvärr en lång och komplicerad process som tar tid för att få en optimal lösning. Det ligger i vårt intresse lika mycket som i ert att detta ska lösas på bästa sätt.

Våra program har tusentals anslutna publishers, om den avgift som tas ut i påminnelse skulle fördelas likvärdigt mellan dessa handlar det om några ören per publisher. Det merarbete som detta skulle innebära är alltså inte lönsamt varken för er eller oss.

Vi uppskattar alla synpunkter och gör vårt bästa för att uppfylla era behov.

Hälsningar
TradeDoubler

Timofey 2007-12-04 16:53

TradeDoubler, debitera annonsörerna dröjsmålsränta istället för en fast avgift för försenad faktura. Då kan varje affiliate även få en viss procent av det försenade beloppet för att de betalningen har försenats.

Lundmark 2007-12-04 20:15

Citat:

Vi uppskattar alla synpunkter och gör vårt bästa för att uppfylla era behov.
Ni kanske skulle sälja fakturorna dag 1... så ni och vi får våra pengar direkt.

Timofey 2007-12-16 01:57

Vad menas med cache prevention för de egna poolerna?
Jag hade det aktiverat, med det sabbade för sidans validering.
Nu använder jag koden utan cache prevention och har en cache-funktion påslagen för min webbplats. Jag ser dock inte att annonserna inte skulle uppdateras vid varje ny sidvisning.

TradeDoubler 2007-12-19 14:52

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Dec 16 2007, 02:57
Vad menas med cache prevention för de egna poolerna?
Jag hade det aktiverat, med det sabbade för sidans validering.
Nu använder jag koden utan cache prevention och har en cache-funktion påslagen för min webbplats. Jag ser dock inte att annonserna inte skulle uppdateras vid varje ny sidvisning.

Cache prevention hindrar att sidor cachas (lagras) i din browser. Om du inte har den i klickat så kan sidorna lagras i din browser och det leder till att statistiken blir missvisande både för dig och annonsören.

Om du exempelvis går in på en hemsida och sedan stänger ner den, och öppnar upp den i ett nytt fönster så kan det räknas som en sidvisning istället för två. Detta för att du har haft cache prevention av och att den har lagrats i din browser.

Om du har ett annonshanteringssystem sköter systemet oftast detta själv och då bör man inte använda vår Cache Prevention för att minska ev fel. Det är helt tillåtet av klicka ur Cache Prevention.


Hälsningar
TradeDoubler


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson