WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Inlänkar.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=17778)

Tobbe 2006-11-28 20:02

Stötte på en intressant sak nyss, #10 på "ringsignaler" har vi vår vän Jon A med smslandet.se av totalt ca 2milj träffar på ett konkurrensutsatt keyword, utan att nämna ringsignaler någonstans på sidan.

En kontroll av googles cache ger följande info (av google dvs): Dessa termer syns endast i länkar som pekar på denna sida: ringsignaler

Är första gången jag stöter på en site som klättrat så högt utan content om ämnet, är det jag som inte haft koll på ett tag eller är det andra som stött på denna beskrivningen av google tidigare (dvs "dessa termer syns endast...") ?

kers 2006-11-28 20:36

"These terms only appear in links pointing to this page" är ingenting nytt, det har funnits med i Google Cachen i flera år. Ett bra sätt att bevisa att ankartext på ingående länkar är jätteviktigt :)

Andreas 2006-11-29 00:44

Vilket fick mig att börja tänka på den nu klassiska "miserable failure" på Google.

xpat 2006-11-29 09:01

Japp, länkar är viktigt, väldigt viktigt!

Cinna 2006-11-29 10:37

Vad menas med ankartext? Har en sida i frames där jag skrivit metataggar och text i noframes och döpta alla sidor föredömligt samt att mina sökord är med tidigt på varje sida. Kommer inte upp alls på google ändå. (bara om man söker direkt på namnet)
Så det är inlänkar man ska satsa på alltså? Och döpa dem till sökordet istället för sidans namn eller? Det är inte på alla ställen man kan skriva en förklaring till sidan - är det det som menas med ankartext?

Tynnhammar 2006-11-29 11:42

Med ankartexten menas text i Länk, då <a> står för just anchor.

Cinna 2006-11-29 13:02

ok, det var ju ganska självklart med vad ankartext är. Men då förstår jag inte tidigare inlägg där smslandet.se får träffar på sökordet ringsignaler pga av ankartexten??

Frej 2006-11-29 13:37

Andra sidor länkar till smslandet på typ detta vis

Ringsignaler

Då tror google att smslandet handlar om ringsignaler.

vidir 2006-11-29 13:53

Citat:

Originally posted by Cinna@Nov 29 2006, 11:37
Vad menas med ankartext? Har en sida i frames där jag skrivit metataggar och text i noframes och döpta alla sidor föredömligt samt att mina sökord är med tidigt på varje sida. Kommer inte upp alls på google ändå. (bara om man söker direkt på namnet)
Så det är inlänkar man ska satsa på alltså? Och döpa dem till sökordet istället för sidans namn eller? Det är inte på alla ställen man kan skriva en förklaring till sidan - är det det som menas med ankartext?

Har en sida i frames där jag skrivit metataggar och text i noframes och döpta alla sidor föredömligt samt att mina sökord är med tidigt på varje sida...

Ledsen Cinna men frames och noframes funkar dåligt i google. :rolleyes:

Jawn 2006-11-29 14:21

Inlänkar med bra anchor text är typ det enda som räknas nu för tiden, samt trustrank.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson