FAQ |
Kalender |
2010-03-29, 18:39 | #91 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu fick jag lite mail så nu börjar det väl fungera igen på den fronten i alla fall.
Kommer dock fortfarande inte in i föreningens medlemsregister som vår leverantör (ännu så länge) har hos FS-data. |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 18:44 | #92 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu når jag inte ens deras site från Comhem...
Men visst, Comhem skulle också drabbas av avbrottet. |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 19:27 | #93 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hittar jag nån som har billigare VPS (med windows) så byter jag..
|
||
Svara med citat |
2010-03-29, 19:32 | #94 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skickade precis en beställning till patrikwebb på vps mini (via sms).
Fick nog inte vettiga uppgifter tillbaka dock. Inget VID eller IP. Har mailat. Men vet inte jag fått svar.... SMTP går ju bra. Dock inte IMAP (fsdata, fsdata, fsdata). Dum-di-dum-dum. Ska enligt driftstatus vara igång runt 2000. Om man nu kan lita på det. |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 19:35 | #95 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mitt tips är att flytta. Jag flyttade själv från FS-data för fyra år, eftersom det var problem då också. Har det inte blivit bättre på fyra år så kommer det inte att bli det i framtiden heller.
När jag flyttade så var det pga upprepade strömavbrott. På pappret hade de full redundans för elförsörjningen. Jag hörde rykten om att de hade glömt att tanka dieselaggregaten, men jag vet inte om det stämmer. Downtime i massor blev det i alla fall. Redan på den tiden hade de bra supporttider, men problemet var bara att det aldrig fanns någon på plats som kunde göra annat än att svara i telefon. En receptionist är inte till stor hjälp när tekniken krånglar. Jag skulle gissa på att de har redundans, men att de inte testkör systemen. Så om det fungerar eller inte vet man först när det är försent. Bara en gissning dock. Hoppas att de kommer online snart. Jag lider med er stackare som drabbats. |
|||
Svara med citat |
2010-03-29, 19:44 | #96 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dock är det en tjänst som är till för köra små saker inte något tungt. |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 20:52 | #97 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Hej på Er alla! Jag är också en mycket missnöjd FSD kund... nu får det vara nog. Jag byter 100%... har redan nu registrerat 2 vps konton på ipeer.se (det kan ju omöjligt vara sämre än fsd).. med är otroligt intereserad av elgholms idé om en egen grej! Klockan e nu 20:50 och inget fungerar på fsd /Stig |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 20:59 | #98 | ||
|
|||
Nykomling
|
BTW: Det är svårt att vara en seriös företagare om man är beroende av FSData som leverantör av tjänster.
(Var bara tvungen att säga det högt!) |
||
Svara med citat |
2010-03-29, 21:00 | #99 | ||
|
|||
Banned
|
|||
Svara med citat |
2010-03-29, 21:19 | #100 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är dock förvånad att så stora företag får fortsätta med sitt bedrägeri och falsk marknadsföring.
Inget av som står på deras sida är ju ens i närheten av att vara sant. PTS borde införa en klassning av företagen efter vissa krav. Sedan kan väl undra vad FSDATA har för ursäkt, pengar har dom så det kan dom inte skylla på. Enda vettiga svaret är dom vill blåsa sina kunder och leverera så teknisk dålig tjänst som möjlig, inkompetens går inte skylla på hela tiden. Visst man kanske kan skylla inkompetens på vissa av deras tekniker efter det man sett efter vissa avbrott, men är ju ändå företagets ansvar att anställa den kompetensen man behöver. Nu har jag även sett mycket dålig redundans även hos dom stora ISP under åren och i verkligheten. Åt andra sidan brukar dom ha betydligt bättre i sina datacenter. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|