Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ASP hos Loopia

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-10, 10:53 #11
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 382
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 382
Hm, php i IIS känns inte särskilt stabilt rent tekniskt? PHP ska inte gå som CGI i alla fall, IIS stödjer inte fastcgi, och vanlig CGI är inte särskilt bra då det är ganska dyrt att skapa processer i Windows jämfört med *nix. ISAPI är bättre på den punkten, även om det tidigare har varit så att php:s isapi-implementation har varit instabil. Nu har jag väl förstått det som att php:s isapi har blivit stabilare, men jag har inte rotat i det särskilt mycket.

Det kan ju tänkas som så att det är en gammal php-version med isapi, eller php med cgi, som köras på servrarna..? Att det då blir instabilt med php på windows i det här fallet skulle ju då inte vara så konstigt.

(Obs, är bara en teori. En annan teori är att det är konstigt att de inte flyttar runt konton mellan servrar när det strular, hade inte loopia byggt systemet för att sådan skulle vara möjligt? De har ju allting på NAS..?)
Onkelborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-10, 11:04 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Citat:
Ursprungligen postat av pinnennet
Skickade nyligen ett mail till Loopia och klagade på att min sida brukar försvinna cirka fem minuter varje dag och hotade med att byta hotell om de inte bättrade sig. Svaret jag fick var i korta drag det här:
Använder du i dagsläget några asp-komponenter? Om du inte använder några windows-specifika komponenter på din hemsida skulle vi rekommendera en flytt till UNIX då detta är ett säkrare och stabilare system.
Jag har aldrig hört att IIS och Asp skulle vara så himla mycket mer instabilt än Unix? Nu tänker jag genomföra bytet då jag ändå bara kör php, men jag blev lite fundersam på om det var något Loopia bara skyllde ifrån sig på eller om det faktiskt stämmer.
Låter väldigt underligt. Vi har både Linux och Windows i vår miljö och de flesta som kör PHP kör det, tvärtemot vad man kanske kan tro efter att ha läst här, på Windowsmiljön. Det är precis lika stabilt som Linux. Minst.
Låter mer som om det kanske är kapacitetsbrist i deras Windowsmiljö.
Har ganska svårt att förstå varför man väljer att köra php i Windowsmiljö. Det finns sällan några fördelar med det.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017